22. joulukuuta 2012

Konduktööri ja Loimaalta tulija



Konduktööri Väämö: " Mulla on ollu vähä depistä. Tajuutteks, et oon ollu niin yksin, mun kaveri lähti eikä takasin tullu. Sanovat, että lähti johonkin "viimeiselle matkalleen" ja mä alan kyllä jo uskoa. Siltä se on vaikuttanu. Eipä oo frendii näkyny sen koommin kun se sen häkkyrän kyytissä lähti. Oon huudellu ku leijona, eikä oo vastausta tullu...."


"Vähä on työintokin laskenut. Ei kiinnosta konduktöörinhommat ny oikeen..."



"Mutta mulla on onneks maailman ihanimpia ihmisystäviä... Mä oon kuullu niiden puhuvan jostain Sepistä. Ei hajuakaan mikä tai kuka se on, mutta just nyt mua ei kiinnosta mikään muu kuin pikku nokoset Aksun sylissä. "




"No joo, kyllähän tää konduktöörin homma kivaa on ton Aksun kanssa... Nyt pois junasta ja tauolle! " 



Konduktööri Väämö: "Loimaalta tulleet matkalippu.... Loimaalta tulleet..."
Sepi: "Terve! Mä oon Sepi Loimaalta! Ai mikä matkalippu? Jestas mikä ääni, lähtee loputkin korvakarvat..."




KV: "Se matkalippu hei... äläs karkaa viä."
S: "Mihis mä oon oikeen tullu, mikäs mesta hei tää on?"



S: "Ai tää on tämmönen mesta..."


S: "Vähä jänskättää - sano mummokin ku kahvimerkkiä vaihto. Mä oon vaihtanu vähä enemmän...."



KV: "Se matkalippu hei edelleenkin... Mä en tiedä näyttäsinkö vihreetä vai punasta valoo sulle. Mä en ny viittis ruveta puhuun sulle rumilla sanoilla... "




S:" Herra Konduktööri, mä en kyllä edelleenkään tajuu että mistä matkalipusta sä puhut...  Pääsisinks mä kuiteski tästä?"
KV:" Voi hiirenpipana mikä heppu... mee nyt sitte. On tainnu reppana jäädä väärälle asemalle..."





KV: "Mulla on konnarin superkatse...  Mä en tiedä, alkaako hei mun ote lipsua. Mut alkaa vaikuttaa siltä, että se ilman matkalippua tullu hemmo saattaa olla sittenkin oikeella asemalla."




 KV: "Oiskohan tää nyt sitten se matkalippu? Tänne on ilmestyny kaikenlaisia uusia jänniä härpäkkeitä, jotka haisee ihan tolta hemmolta...




KV :" Mutta joo, asioilla on tapana järjestyä. Mistähän se Loimaan hemmo tiesikin, että olikin itseasiassa rekrytointi just meneillään ja lisää työntekijöitä tarvittas mun ja Aksun junabisnekseen ja pariin muuhunkin huippukivaan jutskaan..."



Omistusoikeus komioihin kissoihin, hauskoihin kuviin ja ihaniin teksteihin Hanna-Mari Rajaniemi. 
Loimaalta tulija Sepi, Ice Olive's Smashin' Pumpkin, OSH c
Konduktööri Väämö, Väinö, Orifame Didgeridoo, OSH b 24  




1 kommentti:

crazy cat lady kirjoitti...

Voi ihanat kaverukset, konnari niin tärkeenä siellä ja Sepi vähän vielä kuutamolla :)